برگزاری جشنواره غارنوردی در استان اراک



جشنواره غارنوردی در استان مرکزی برگزار می شود

اراک - خبرگزاری مهر: مدیرکل میراث‌فرهنگی استان مرکزی از برگزاری جشنواره غارنوردی نیمه دوم سال جاری در این استان خبر داد.

محمد حسین فراهانی به خبرنگار مهرافزود: برگزاری این جشنواره در کارگروه میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان مرکزی مطرح شد. او تصریح کرد: این جشنواره با هدف معرفی جاذبه‌های طبیعی استان و توسعه فرهنگ ورزش به صورت بین‌المللی از سوی اداره‌کل تربیت‌بدنی استان مرکزی برگزار می‌شود.

فراهانی با بیان اینکه اداره ‌کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان مرکزی در برگزاری این جشنواره مشارکت خواهد داشت، افزود: با توجه به شرایط آب و هوایی داخل غارها بهترین زمان برگزاری این جشنواره ماه‌های مهر و آبان است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی استان مرکزی ادامه داد: در حال حاضر در استان مرکزی 28 غار عمودی و 45 غار افقی با جاذبه‌های بالا برای غارنوردان وجود دارد که باید زمینه‌های لازم برای معرفی آنها به علاقه‌مندان فراهم شود.

وی غار نخجیر دلیجان را از منحصر به فردترین غارهای جهان دانست و افزود: تاکنون به طور جدی به بحث جاذبه‌های طبیعی غارها پرداخته نشده است، که برگزاری جشنواره بین‌المللی غارنوردی در استان مرکزی گام موثری در راستای معرفی این جاذبه‌ به جامعه خواهد بود.

این مقام مسئول در میراث‌ فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان مرکزی خاطرنشان کرد: برگزاری شایسته این جشنواره نیازمند برنامه‌ریزی دقیق و حساب شده است تا بتوان بهره‌برداری مناسب را از آن به عمل آورد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد