نجات دو نفر از غاری در «هشترود»

امدادگران جمعیت هلال احمر هشترود موفق شدند در یک عملیات امدادی 2 نفر را از غار نجات دهند.

احمدپور رئیس جمعیت هلال احمر هشترود صبح روز چهارشنبه (24/3/91) در گفتگو با خبرنگاران گفت: امدادگران جمعیت هلال احمر هشترود طی یک عملیات امدادی 4 ساعته 2 نفر را که در غاری در 60 کیلومتری هشترود نزدیکی روستای لک لر گرفتار شده بودند نجات و به مراکز درمانی انتقال دهند.

وی افزود: برابر تماس تلفنی پلیس 110 ساعت 1 بامداد روز چهارشنبه (24/3/91) تیم امداد و نجات جمعیت هلال احمر هشترود بلافاصله به محل اعزام و بعد از 4 ساعت عملیات مداوم و نفسگیر موفق شدند مصدومین را ازغار بیرون بیاورند.

احمد پور در تشریح حادثه گفتند: یک نفربه روستای لک لرمراجعه و از اهالی روستا برای نجات 2 نفر از دوستان خود که مدت 5 ساعت درغار گرفتارشده اند درخواست کمک می کند که اهالی روستا مراتب را به مبادی ذیربط اطلاع می دهند.

رئیس هلال احمر هشترود ادامه داد: دهانه تنگ غار که بیشتر به چاه شباهت داشت باعث کندی عملیات و کمبود هوای کافی در غار موجب شده بود یکی از مصدومین بیهوش گردد.




شانزدهمین همایش انجمن زمین شناسی ایران 14-16شهریور

با توجه به دستاورد های علمی و پژوهشی پژوهشگران علوم زمین کشور در سالهای اخیر و در راستای هم اندیشی و تبادل نظر در خصوص یافته های نوین پژوهشی، انجمن زمین شناسی ایران در راستای سیاستهای مدون خود و به منظور فراهم نمودن بستری مناسب برای ارائه نتایج تحقیقات پژوهشگران و اندیشمندان کشور، شانزدهمین همایش سالانه خود را با مشارکت دانشگاه شیراز در روزهای 14الی 16 شهریور ماه 1391 در شهر شیراز برگزار می نماید. لذا از کلیه اساتید و دانشجویان محترم علوم زمین کشور دعوت به عمل می آید تا با ارائه مقالات پژوهشی و شرکت در همایش، برگزار کنندگان را در برگزاری هر چه بایسته تر همایش یاری دهند. لازم به ذکر است که دستاوردهای پنج ساله تنها قطب زمین شناسی کشور (زمین شناسی زیست محیطی) نیزدر طول برگزاری همایش ارائه می گردد.

باتوجه به استقبال چشم گیر اعضای انجمن غارنوردان و غارشناسان ایران در همایش پانزدهم، انتظار میرود که در این همایش اعضای بیشتری نسبت به ارسال مقاله اقدام کرده و از مزایای این همایش استفاده نمایند. لذا از دوستان و علاقه مندان دعوت میشود که فرصت را از دست نداده و در وقت باقی مانده مقاله های خود را ارسال نمایند.

از علاقه مندان و داوطلبین ارسال مقاله به این همایش سراسری درخواست می شود با توجه به اینکه قرار است تخفیفاتی شامل اعضای انجمن برای ثبت نام و ارائه مقالات شود در صورت تصمیم به شرکت لطفا با سرکار خانم مهندس کریمی  تماس بگیرند. 09173051232

پیمایش غارسم و غارنیک

با تشکیل کار گروه برنامه ریزی و اجرایی انجمن ، با مدیریت آقای مجید ثقفی تصمیم گرفته شده تعدادی از برنامه های شاخص  دفاتر نمایندگی و اعضای انجمن در استانهای مختلف بعنوان برنامه سراسری اعلام و داوطلبین بتوانند ضمن ثبت نام و شرکت در برنامه های خاص از تجربیات و تخصص های دیگر دوستان استفاده نمایند .

ادامه مطلب ...

ششمین فستیوال غارشناسی کروواسی


"ششمین فستیوال غارشناسی" در تاریخ 7، 8، 9 و 10 ژوئن 2012 در  ([1]CISED مرکز اجرای سیستم غارشناسی دوئکا در پانلا، در بزرگداشت پانزده سالگی گروه محافظت سیکو ([2] - GPS) ترتیب داده شده است. 


ادامه مطلب ...