شرکت نمایندگان انجمن در سمپوزیم لبنان

شرکت نمایند گان انجمن در سومین سمپوزیوم خاورمیانه

بدنبال ارسال مقالات علمی و گزارشهای غارنوردی به این سمپوزیوم بین اللملی و پذیرفته شدن تعدادی از آنها تیم پنج نفره ای امروز راهی بیروت شدند.

ادامه مطلب ...

بازدید غار نخجیر متوقف شد




بازدید از غار نخجیر متوقف شد.

عضو کارگروه غارشناسی کشور گفت:‌ غار نخجیر براساس وجود یک گسل شکل گرفته است که جابه‌جایی در دو سر آن دیده می‌شود. بنابراین باید تدابیر حفاظتی و امنیتی را در آن اتخاذ کرد.
ادامه مطلب ...

غار چال نخجیر


تاریخ :  14/08/1388




غار چال‌ نخجیر






تا سال 1367، در منطقه چال‌نخجیر آوایی هولناک و هراس ‌انگیزکه با صدای ریزش آب شتابان در هم می‌آمیخت هول و هراسی ژرف در دل مردمانی که برای گردآوری گیاهان دارویی و شکار به این محل می‌رفتند ایجاد میکرد که چه داستان‌هایی درباره آن بر زبان‌ها رانده شد. شکافی در دل سنگ‌های کوه بوده که به علت وزش باد به درون آن و نبود مجرای خروجی بزرگ، به مانند حنجره‌ایی منقبض وعصبی صدایی هولناک و هراس‌انگیز از آن به گوش می‌رسیده است که باعث وحشت مردمان می‌شده است. این صدای دهشت‌آور از ورود مردمی که برای گردآوری گیاهان دارویی و شکار به این محل می‌رفتند به سمت این شکاف جلوگیری می‌کرده است. نخجیر به معنای شکار بوده و چال ‌نخجیر به معنای شکارگاه است.

ادامه مطلب ...

پرونده غار اسپهبد خورشید




پرونده‌ غار «اسپهبد خورشید» برای ثبت جهانی آماده می‌شود






مدیر پژوهشی اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری استان مازندران گفت: در صورت فراهم شدن شرایط، مطالعات باستان‌شناسی در غار «کمیشان» انجام می‌شود.
ادامه مطلب ...

تکنیک اس ار تی

تکنیک حرکت عمودی


لطفاً توجه کنید: این تکنیک را فقط می توان در عمل و با تمرین فرا گرفت. هدف از این ترجمه آشنائی با این مقوله است

حرکت در غارهای افقی: کافی است که آزادانه در آن راه بروید

حرکت در غارهای عمودی: هر اشتباه کوچکی می تواند منجر به آسیب یا مرگ غارنورد گردد. برای حرکت عمودی به وسایل اس آر تی نیاز دارید که در همین بخش، مقاله ای در مورد وسایل اس آر تی ترجمه و در دسترس شما قرار داده شده است.

ادامه مطلب ...